Парфуми 2023
Колаж: Микита Шклярук

Дмитро Євстратов вже декілька років збирає парфуми. На сьогодні в його колекції 130 ароматів. Деякі з них він активно носить, інші збирає через красиві пляшки або бренди. 

Дмитро входить до ком’юніті парфзахоплених, які обмінюються ароматами та створюють профільні сторінки у соцмережах. Хлопець теж має власний канал на Ютуб, в якому оглядає парфуми.

Як він дійшов до такої колекції? Які бренди любить найбільше? І що думає щодо стереотипів про “жіночі та “чоловічі” аромати? Читайте в історії.

Дмитро Євстратов


Перша колекція парфумів

Діма почав захоплюватися парфумами з моменту, як його мама стала дистрибутором ароматів Oriflame. Однак по-справжньому ця сфера зацікавила хлопця у 2017 році, коли він натрапив на форум “Кремчик”. Це сайт з продажів парфумів, де також можна було перепродати аромат, якщо він не сподобався, і продати парфуми на розпив (коли оригінальний парфум розливають у менші об’єми для продажів — ред.). 

Діма замовив один аромат, потім інший — і понеслося. Того ж року Діма зібрав свою першу колекцію з десяти ароматів. 

Однак далі хлопець переїхав у Польщу, й захоплення відійшло на другий план. На момент повернення в Київ у 2021 році Діма мав з собою лише вісім парфумів. 

Проривом і стимулом заглибитися в тему стала повномасштабна війна. “Коли ти не можеш дозволити собі розваги, парфуми стали моїм способом сублімувати стрес”, — пояснює Діма. 

Хлопець почав скуповувати аромати на розпродажах та форумах. У той час йому також подарували п’ять ароматів. Один з них був від бренду Amouage, який згодом став його фаворитом. Так, невеликими кроками, Діма зібрав перші 60 флаконів. 

“Я подумав: шкода, що про це ніхто не знає! Тоді я вирішив створити профіль в Instagram, де б ділився своїми знахідками. За місяць я також наважився опублікувати перше тематичне відео на Ютубі”, — додає хлопець.

Сьогодні в колекції Діми 130 парфумів — флаконів та мініатюр. Окрім цього, він має близько 60 пробників та 50 відливантів — парфумів на 1-2 мл, якими діляться в ком’юніті, щоб познайомити з ароматом.

Щойно Діма почав публікувати контент в Інстаграм, на нього почали підписуватися люди з ком’юніті. Він пригадує одну дівчину, яка порадила доєднатися до тематичного чату та підписатися на українських інфлюенсерів у світі парфумерії. Так Діма потрапив до чату, в якому на піці було 600+ людей. Більше сидять у чатах-барахолах, де можна купити та продати парфуми. 

Колекція парфумівЗ моменту, коли Діма потрапив до ком’юніті, воно змінилося. Але хлопець досі спілкується з певним колом людей й ділиться з ними знахідками. У чаті існує традиція показувати, який саме парфум хто носить сьогодні, питати в один одного про нюанси ароматів. Хтось може відлити якийсь парфум або допомогти його знайти. Деякі з ароматів можна придбати в європейських магазинах, деякі — в мережевих по Україні. Але більшість треба шукати — наприклад, у невеликих нішевих точках.

“У ЖК “Нова Англія” є магазин “Флакон”, де можна знайти багато нішевої парфумерії. Деяким ароматам понад 18 років!”, — ділиться знахідкою хлопець.

Діма також входить до окремого чату авторів контенту. Там сидять люди, які створюють парфумерний контент у ТікТок, Інстаграмі, Телеграмі, Ютубі. Вони обговорюють тренди, теми, запускають челенджі. Часом влаштовують сліпі затести, коли один блогер надсилає іншому на пробу аромати зі своїх колекцій. Їх спеціально переливають у прозорі пляшки, а блогер намагається вгадати, що це за бренд й аромат.

“Ком’юніті — це не про конкуренцію, а про поділитися захопленням. Тому в ньому й на моєму Ютуб-каналі не так багато людей. Але парфуми — це нішова тема, і всі ці люди — найлояльніша аудиторія, яка тільки може бути”, — додає хлопець.

Тренди парфумів

Останнім часом Діма сконцентрувався на колекціонуванні двох брендів: Amouage та Mugler. Amouage — це оманський виробник. Бренд придумав оманський султан як подарунок політичній еліті. Хлопцю сподобалася історія бренду, нішеві незвичні аромати та форма флаконів. Щодо Mugler, то це відносно нове захоплення Діми. Здебільшого, через флакони у формі зірки та революційні аромати. Засновник бренду, француз Тьєрі Мюглер у 1992 році випустив перший гурманічний аромат — із міксом солодкої ванілі та пачулі. Гурманічні аромати нагадують запахи їжі, і на той момент таких парфумів у світі не було.

Мета Діми — зібрати усю стандартну лінійку бренду Amouage, а це 59 ароматів. На сьогодні хлопець зібрав лише 35, проте це вже одна з найбільших колекцій по Україні. Не всі з цих ароматів Діма може носити — деякі тримає виключно як частину колекції. Наприклад, аромат Gold, який, за словами хлопця, “чекає похоронів путіна”

Він для мене дуже важкий. Я уявляю лише один момент, коли зможу його нанести: коли в київській опері поставлять “Лебедине озеро” з нагоди смерті російського диктатора,

Що з іншими ароматами? Діма час від часу повертається до всіх парфумів, але смаки хлопця змінилися. Він пояснює: чим більше заглиблюєшся у сферу, тим вищі запити до парфумів. Хлопець додає: також на смаки впливають обставини та час. Наприклад, ковід. Діма згадує, що після хвороби його знайома полюбила аромати з трояндою, хоча до цього їх ненавиділа.  

“Ковід загалом змінив парфумерну сферу. На момент локдаунів популярними були аромати, які нагадують подорожі, пляжі, відпочинок, оскільки людям цього не вистачало. Також було багато ароматів на тему чистоти та свіжості. У моду повернулися альдегіди — компоненти, які більшості нагадують запах мила”, — ділиться Діма.

Зараз тренди змінюються. Так, на полиці повертається чоловіча акватика — аромати з морськими нотами. Але її дещо модернізували й зараз називають мінералізованими парфумами. “Найяскравіший представник тренду — Ganymede. Його часто можна почути в київському метро”, — додає Діма.

Також декілька років тримається тренд на гурманіку (“їстівні парфуми”). Зокрема, аромати: 

  • кондитерських виробів — наприклад, які нагадують аромат лимонного пирога;
  • овочів — зі нотами помідора, кінзи, буряку, селери, зеленого перцю тощо.

Однак здебільшого ці тренди стосуються нішевої парфумерії. І в дівчат варіативність ароматів буде більшою, ніж у чоловіків. 

Щодо конкретних ароматів та брендів, Діма виділяє:

  1. Maison Francis Kurkdjian, відомий парфумом Baccarat Rouge 540. Увірвався в тренди літа завдяки унісексовому аромату Aqua Media Cologne Forte (вербена, цитрусові, кінза).
  2. Diptyqueз останнім ароматом Diptyque L'Eau Papier, який пахне папером.

Як правильно носити парфуми

Нанесення парфуму залежить від самого парфуму — його стійкості, складу тощо. Є аромати, які треба наносити дозовано — наприклад, Baccarat Rouge 540 чи інші тяжкі парфуми. Іншими, за словами Діми, “можна обливатися”. Це стосується, зокрема, одеколонів, які вивітрюються за лічені години. 

Базове нанесення для Діми — це 2 пшики на шию й по одному на потилицю та одяг. 

“Але часом ці правила мене не зупиняють, — сміється хлопець. — Якщо в мене поганий настрій, я можу нанести 10 пшиків тяжкого парфуму і зіпсувати його іншим!”.

Також кількість нанесення парфуму залежить від того, чи хочете ви виділитися, чи ні. Чим інтенсивніший аромат, тим ймовірніше, що вас помітять. 

Щоб вибрати правильний парфум, треба:

  1. Не купувати його наосліп. Краще знайти парфум у магазині та оцінити його фізично.
  2. Відмовлятися від допомоги консультантів. Останні зазвичай дають тестити типові й шаблонні аромати, бо виконують план продажів. Треба пробувати різні аромати, наносити їх на блотер (видовжений папірець для тесту парфумів — ред.) чи, краще, на шкіру. З блотеру можна відчути перші ноти, зі шкіри — як аромат розкривається далі. Бажано походити з ним півтори-дві години, а вже потім купувати. 
  3. Розширяти кордони й не боятися тестити нове. Флакон рідко каже про те, який аромат він приховує.
  4. Не дивитися на гендер й обирати парфуми протилежної статі. На чоловіках жіночі аромати розкриваються інакше — і навпаки.

“Парфум — це не про гендер. Це про подобається чи ні”, — пояснює Діма.

Бренд MuglerА як визначити, чи пасує тобі аромат? Існує думка, що метч з ароматом стається тоді, коли ви не відчуваєте його на власному тілі.

Однак Діма спростовує цей міф. Чим далі нанести аромат від носа, тим більше шанс, що ви його будете помічати. Часом буває, що ніс звикає до аромату й сам перестає його відчувати. Також на сприйняття парфумів впливає їхня інтенсивність.

Але хлопець дає одну пораду, як зрозуміти, що аромат — ваш. Це коли він не дратує: “Я не люблю троянду. Якщо я нанесу її в будь-якому місці тіла, я буду її чути”.

Ще один популярний міф про парфуми — вони можуть розказати про характер людини, яка їх носить. Насправді аромат передає настрій людини, а не те, якою вона є. 

“Парфум не може розказати про особистість, він може її доповнити, — зазначає Діма. І додає, що цим підходом можна користуватися, щоб визначати, що транслювати про себе оточенню. Наприклад, жінки, які носять маскулінні аромати, зазвичай хочуть продемонструвати іншим свою силу або владну позицію на роботі. Але так само такі аромати може обирати тендітна дівчина, яка не має підлеглих.

Вибір ароматів залежить і від обставин. Парфум для зустрічі з друзями в кафе та театральної вистави буде відрізнятися. 

Стереотипи про парфуми

Парфумерія, як і будь-як інша модна ніша, просякнута стереотипами та нав’язаними образами. І вибір парфуму за статтю — не єдиний з них. 

“Існує думка, що Chanel №5 пахне бабусею. Але це дивна позиція. У людей працює асоціація, що цей парфум — вінтаж, який носили ще бабусі в нашому дитинстві. Але я спокійно можу дістати Chanel №5 чи  №19 і піти гуляти, бо це класні аромати”, — наводить приклад Діма. 

Та сама історія з Baccarat Rouge 540 або ароматами від Kilian Paris, які часто називають “ароматами ескортниць”.

Хлопець додає: ніхто не може заборонити людям носити ті чи інші аромати. 

Парфуми — це не про те, щоб комусь подобатись. Хоча й з цією метою їх теж можна обирати. Парфуми — це про власний смак та власне задоволення,  

Бренд Amouage

Тренди верхнього одягу на осінь